Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Ομάδα «Παπάκια»

Κατά τη διάρκεια του Απριλίου , το παιδαγωγικό πρόγραμμα του συγκεκριμένου μήνα περιελάμβανε πολλές δραστηριότητες οι οποίες με τη σειρά τους βοήθησαν στην επίτευξη πολλών στόχων που προέκυψαν από τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της συγκεκριμένη ομάδας.
Ιδιαίτερη βάση δόθηκε αυτό το μήνα στα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα στην Ελλάδα. Έπειτα από μια σειρά συζητήσεων που είχαν σκοπό να ενημερώσουν τα παιδιά σχετικά με τα οποία που επρόκειτο να βιώσουν το Πάσχα, διεξήχθηκαν πολλές, καλλιτεχνικού τύπου, δραστηριότητες για να βιώσουν τα έθιμα του Πάσχα. Κάθε παιδί λοιπόν είχε την ευκαιρία να κατασκευάσει τη δική του λαμπάδα για την Ανάσταση αλλά και να φτιάξει μια πασχαλινή κάρτα, το δικό το πασχαλινό αυγό από χαρτί που το έβαψε με το δικό του τρόπο, και ένα πασχαλινό καλαθάκι στο οποίο τοποθετήσαμε τα κουλουράκια που είχε φτιάξει η μαγείρισσα του Βρεφονηπιακού μας Σταθμού.

1

 2

Δίνοντας ακόμη έμφαση στις παρατηρήσεις των παιδιών, που τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση τόσο το ότι τα δέντρα και τα φυτά του κήπου μας άνθισαν όσο και οι κάμπιες και οι πεταλούδες που έχουν δει αυτό το διάστημα, προβήκαμε σε πολλές συζητήσεις σχετικά με τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση κατά την εποχή της άνοιξης. Το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός των παιδιών μάς οδήγησαν σε πολλές δραστηριότητες και σε ένα σχέδιο εργασίας σχετικό με τη ζωή της πεταλούδας. Έτσι, αφού θυμηθήκαμε το τραγούδι «Μια ωραία πεταλούδα» και επεξεργαστήκαμε το βιβλίο «Πέτα πέτα Πεταλούδα» (Εκδόσεις Πατάκη, Amalia Dominquez), ασχοληθήκαμε με τη ζωή της πεταλούδας. Εξηγήσαμε λοιπόν με λεπτομέρειες πώς η κάμπια σταδιακά μεταμορφώνεται σε πεταλούδα και έπειτα κάθε παιδί δημιούργησε με χρώματα τη δική του κάμπια. Στη συνέχεια αποτυπώσαμε όλοι μαζί τη διαδικασία αυτή σε ένα poster το οποίο κοσμεί την τάξη μας.

3

4

5

Έχοντας επίσης παρατηρήσει την περιέργεια των παιδιών σχετικά με τα μαθηματικά σύμβολα που υπήρχαν σε κάποια πάζλ του σχολείου μας, και έχοντας ως στόχο την επαφή των παιδιών με τις μαθηματικές έννοιες καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αυτό το μήνα ασχοληθήκαμε εκτεταμένα με την έννοια της απαρίθμησης που αρέσει πολύ στα παιδιά. Επίσης, εκείνα κατασκεύασαν το δικό τους πάζλ αντιστοίχισης των αριθμητικών συμβόλων με αντικείμενα. Έτσι, έγινε μια πρώτη επαφή των παιδιών με τα μαθηματικά σύμβολα, αλλά και τη μαθηματική έννοια της αντιστοίχισης. «Η αντιστοίχιση αποτελεί μια από τις βασικές προϋποθέσεις για την κατάκτηση της έννοιας του αριθμού. Αντιστοιχίζοντας μεταξύ τους τα αντικείμενα δύο συλλογών, τα παιδιά συνειδητοποιούν προοδευτικά τη σχέση ανάμεσα στις ποσότητες και τους αριθμούς και ότι ο αριθμός κάθε συλλογής δε συνδέεται με το μέγεθος των αντικειμένων και δεν αλλάζει όταν αλλάζει η διάταξη των αντικειμένων στο χώρο.»
Επιπρόσθετα, επιδιώκοντας την καθημερινή επαφή των παιδιών με τα σύμβολα των αριθμών, κατασκευάσαμε ένα τρένο κάθε βαγόνι του οποίου φέρει και έναν αριθμό. Το τρένο αυτό θα αναρτηθεί στο ταμπλό της τάξης μας και τα παιδιά θα μπορούν καθημερινά να μετρούν και να δείχνουν τα βαγόνια.

7

6

9

 Με αφορμή την εβδομάδα εθελοντισμού (20-26 Απριλίου) ο Βρεφονηπιακός Σταθμός μας συμμετείχε στην εθελοντική καμπάνια περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης  «Let’s do it Greece» με απώτερο στόχο την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής-μαθητικής κοινότητας για την προστασία του περιβάλλοντος. Αξιοσημείωτη, ωστόσο, εκτός από την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε περιβαλλοντικά ζητήματα αποτέλεσε και η ευκαιρία που δόθηκε σε όλες τις ομάδες του Σταθμού μας να συνεργαστούν και να διεξάγουν πολλές δραστηριότητες για το περιβάλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, αφού πρώτα συζητήσαμε για το περιβάλλον, για τα ζώα και τα φυτά του πλανήτη μας, συζητήσαμε εκτενέστερα για τα φυτά, πώς ζουν και τρέφονται και τα είδαμε από κοντά στον κήπο του σχολείου μας. Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους λουλούδια με τις ρίζες τους. Στη συνέχεια, σε συνεργασία με την ομάδα «Παρεούλα», δημιουργήσαμε γλάστρες από πλαστικά μπουκάλια, κάνοντας έτσι και μια αναφορά στη σημασία της ανακύκλωσης για το περιβάλλον μας. Τα παιδιά έβαψαν και διακόσμησαν τις γλάστρες σε ομάδες και στη συνέχεια φύτεψαν λουλούδια. Οι γλάστρες αυτές κρεμάστηκαν στη αυλή μας και τα παιδιά θα φροντίζουν καθημερινά να τις ποτίζουν. Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την αναγκαιότητα της προστασίας του περιβάλλοντος και δόθηκε η αφορμή για την περαιτέρω ανάπτυξη δραστηριοτήτων περιβαλλοντικού χαρακτήρα και για την υπόλοιπη χρονιά.

 10

11

12

Με στόχο την ενίσχυση των θεατρικών δραστηριοτήτων των παιδιών επισκεφθήκαμε το Εργαστήρι κούκλας και κουκλοθέατρου Μαιρηβή, στο οποίο είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά κούκλες και μαριονέτες, αλλά και να παρακολουθήσουν την παράσταση «Τα μαγικά σεντούκια».  Αυτό πυροδότησε την αρχή για την ενασχόληση των παιδιών με το κουκλοθέατρο, το οποίο συνδυάζει πολλές τέχνες μαζί. «Οι θεατρικέ δραστηριότητες των παιδιών συνδυάζουν την ανακάλυψη και το συναίσθημα: τα παιδιά βρίσκουν τον τρόπο, για να καταλάβουν κάτι και, ταυτόχρονα, εκπλήσσονται και νιώθουν χαρά με την ανακάλυψη καινούργιων πραγμάτων». Η διατήρηση της περιέργειας και της χαράς της ανακάλυψης, σε συνδυασμό με τις νέες δυνατότητες έκφρασης και συναίσθησης, είναι σημαντικές για τη μάθηση των παιδιών και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.

13

Τέλος, με αφορμή την Πρωτομαγιά και του εθίμου για την κατασκευή στεφανιών από λουλούδια, τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους στεφάνια από σύρμα και γκοφρέ χαρτί και τα πήραν μαζί τους, για να στολίσουν την πόρτα του σπιτιού τους.

14

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Μάιος 2015
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Απρ   Ιούλ »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31