Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Θέμα: Παίζουμε όλοι μαζί
Στόχος: αυτών των ημερών είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη προσαρμογή του παιδιού στο νέο αυτό πλαίσιο και η σύνδεση της ομάδας.
Διαδικασία : μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια, εικαστικά, δραματική έκφραση και γενικά μέσω δραστηριοτήτων που έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα.

Αγαλματάκια ακούνητα

Αγαλματάκια ακούνητα

Θέμα: Διαφορετικότητα
Στόχοι: η γνωριμία και η συνεργασία μεταξύ των παιδιών των δύο ομάδων, να εντοπίζουν τις ομοιότητές και τις διαφορές τους με τους άλλους και να τις σέβονται
Διαδικασία: σε συνεργασία με την ομάδα των Μικρών Ηρώων (νήπια), η  ανάγνωση του «Πράσινου Λύκου»(εικονογραφημένου παραμυθιού) μέσα από την οποία η μία ομάδα αντάλλαξε απόψεις με την άλλη, δόθηκε το πλαίσιο, ώστε η μία να μεταδώσει γνώσεις στην άλλη και να προβληματιστεί. Η δεύτερη δραστηριότητα ήταν η προβολή ενός βίντεο με θέμα το ρατσισμό. Το βίντεο προβλημάτισε και απέδειξε ότι τα παιδιά δεν έχουν υιοθετήσει ρατσιστικές αντιλήψεις και πρακτικές.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Θέμα: Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Στόχοι: να αθληθούμε, να αναγνωρίσουμε σχήματα με κώνους και στεφάνια, να αντιστοιχίσουμε, να μετρήσουμε, να βοηθήσουμε συνομίληκους και μικρότερους, αφού υπήρχε ο κοινός στόχος της νίκης
Διαδικασία: διοργανώσαμε αγώνες σκυταλοδρομίας μεταξύ μικτών ομάδων.

2

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Θέμα: το σπίτι μας
Στόχοι: τα παιδιά παροτρύνονται να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία. Αντιλαμβάνονται ότι αυτά που λέμε, μπορούμε και να τα εκφράσουμε με τον γραπτό λόγο. Τα παιδιά μετά τη συζήτηση με την πολιτικό μηχανικό που μας επισκέφτηκε, είχαν τη δυνατότητα να αντιληφθούν τα διαφορετικά στάδια κτισίματος ενός σπιτιού, αλλά και τα διαφορετικά επαγγέλματα που πρέπει να συνεργαστούν.
Διαδικασία: Κατόπιν συζήτησης αποφασίσαμε να φτιάξουμε στην τάξη μας ένα σπίτι. Έτσι λοιπόν ασχοληθήκαμε κυρίως με την κατασκευή και διακόσμηση του δικού μας σπιτιού, ένα θέμα το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα βιώματα των παιδιών.
Συζητήσαμε για το μέγεθος του σπιτιού μας και των σπιτιών γενικά και  τη χρησιμότητά τους. Καταγράψαμε ιδέες για το τι χρειάζεται το σπίτι μας, για να το φτιάξουμε και να το διακοσμήσουμε. Καταγράψαμε τις απορίες σε σχέση με το τι άλλο θα θέλαμε να μάθουμε για την κατασκευή σπιτιών και καλέσαμε έναν πολιτικό μηχανικό, για να συζητήσουμε όλες αυτές τις απορίες και να μας δώσει λύση στις ερωτήσεις μας.
Όσον αφορά στη διακόσμηση του σπιτιού μας συζητήσαμε για το τι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε, για να είναι πιο όμορφο το σπίτι μας και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κάδρα.

Το χρώμα του σπιτιού αποφασίστηκε και η δουλειά ξεκίνησε

Το χρώμα του σπιτιού αποφασίστηκε και η δουλειά ξεκίνησε

Κατά τη διάρκεια της διακόσμησης του εσωτερικού

Κατά τη διάρκεια της διακόσμησης του εσωτερικού

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Θέμα: σχήματα
Στόχος: ενθαρρύνθηκαν να αναγνωρίσουν γράμματα, να συνεργαστούν και να τα αντιστοιχίσουν σε εικόνες.
Διαδικασία: έφτιαξαν τον πίνακα αναφοράς των σχημάτων αντιστοιχίζοντας το σχήμα με το αντίστοιχο καρτελάκι. Ομολογουμένως ήταν σπαζοκεφαλιά, αλλά για μία ακόμη φορά καταλήξαμε πως η συνεργασία και η ομαδική δουλειά, έχουν αποτελέσματα.

5

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Θέμα: Απόκριες
Στόχοι: διασκέδαση, δημιουργία, να γνωρίσουν ήθη και έθιμα
Διαδικασία: Την τσικνοπέμπτη  πρώτα στην «εκπομπή» που κάναμε, τα παιδιά είπαν τη γνώμη τους  για αυτήν, τι γιορτάζουμε, γιατί μπορεί να ονομάζεται έτσι, ψάξαμε  έπειτα τις απαντήσεις στο ίντερνετ και είδαμε εικόνες.Τέλος τα παιδιά διασκέδασαν, παίζοντας  ομαδικά παιχνίδια και τραγουδώντας παραδοσιακά τραγούδια.
Η επόμενη εβδομάδα πέρασε με τα παιδιά να σχεδιάζουν , να βάφουν και να κατασκευάζουν τις αποκριάτικες μάσκες και τα καπέλα τους. Με ζύμη τα παιδιά κατασκεύασαν διάφορα σχέδια – χαρταετούς, τα οποία έπειτα έβαψαν. Ακόμη μιλήσαμε για το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας, τι γιορτάζουμε, είπαμε χαρακτηριστικές λέξεις και εκφράσεις που χρησιμοποιούνται τη συγκεκριμένη μέρα όπως  «νηστήσιμα φαγητά», «νηστεία», «ζύγια», «αμόλα καλούμπα».

Τυφλόμυγα

Τυφλόμυγα

 

Κατασκευάζουμε τις μάσκες μας

Κατασκευάζουμε τις μάσκες μας

Στο αποκριάτικο πάρτυ

Στο αποκριάτικο πάρτυ

ΜΑΡΤΙΟΣ
Θέμα: Ημερολόγιο – πίνακας καθηκόντων
Στόχοι: Οι πίνακες μονής ή διπλής εισόδου βοηθούν τα παιδιά να
•    οργανώνουν και να παρουσιάζουν πληροφορίες
•    κατανοήσουν ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι παρουσίασης δεδομένων
•    μάθουν να καταγράφουν
•    μετρούν, να συγκρίνουν και να καταλήγουν σε συμπεράσματα

Διαδικασία: Αφού συζητήσαμε τι είναι πώς λειτουργεί – πώς το διαβάζουμε και πού μας χρησιμεύει ένα ημερολόγιο , τα παιδιά έκαναν υποθέσεις για τις ημέρες και για το ποια ημέρα μπορεί να γράφεται σε κάθε καρτελάκι και έπειτα μπήκαν στη διαδικασία να τις βάλουν στη σειρά.
Με σημείο αναφοράς το ημερολόγιο (για τις ημέρες ) φτιάξαμε τον πίνακα καθηκόντων, που τα παιδιά καλούνται, πιο συγκεκριμένα αυτή τη φορά, να διαλέξουν σε τι θα είναι υπεύθυνα τη κάθε μέρα.

9

10

11

ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Θέμα: εθελοντισμός (συμμετοχή στο πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας Let’s do it Greece)
Στόχοι: η συνεργασία με παιδιά διαφορετικών ηλικιακών(μικρότερων και μεγαλύτερων) ομάδων, ώστε να  επιτευχθεί ένας στόχος, το να αντιληφθούν τη σημασία του εθελοντισμού, αλλά και τη σημαντικότητα της συμβολής τους, αρνητικά ή θετικά στο περιβάλλον.
Διαδικασία: σε συνεργασία με τις ομάδες «παπάκια» (3 ετών) και «μικροί ήρωες» (5ετών)
αλλάξαμε το κηπάκι μας, φυτεύοντας λουλούδια και φτίαχνοντας επιδαπέδια παιχνίδια.

12

Leave a Reply