Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

ΛΙΟΝΤΑΡΑΚΙΑ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Με αφορμή τις διηγήσεις ενός παιδιού που είχε πάει να μαζέψει ελιές στο χωριό μαζί με τους γονείς του, αλλά και ένα καλαθάκι που μας έστειλαν οι γονείς του με ελιές, λάδι, ζυμωτό ψωμί και μια φωλιά πουλιού, ξεκινήσαμε ένα σχέδιο εργασίας με θέμα την ελιά. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις αφηγήσεις της συμμαθήτριάς τους και στη συνέχεια μυρίσαμε, γευτήκαμε το λάδι και πατήσαμε τις χλωρές ελιές, για να δούμε τι έχουν μέσα.

Στη συνέχεια, είδαμε ένα βίντεο για το πώς γίνεται το λάδι από το μάζεμα της ελιάς μέχρι το ελαιοτριβείο και διαβάσαμε βιβλία και παραμύθια για την ελιά, την ιστορική και συμβολική της δηλαδή σημασία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Έπειτα, τα παιδιά απεικόνισαν τις νέες γνώσεις τους φτιάχνοντας με κολάζ μια ελιά και τη διαδικασία συγκομιδής της. Μετά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα έφτιαξε τον κορμό της ελιάς από εφημερίδα και η δεύτερη ζωγράφισε το χώμα, τον ουρανό και κόλλησε δίχτυ και ελιές κάτω από το δέντρο. Στη συνέχεια, όλα τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους έκανε εντύπωση από αυτή τη διαδικασία και κολλήσαμε τις ζωγραφιές κάτω από το δέντρο. Έτσι τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους φυτικούς οργανισμούς και το φυσικό περιβάλλον, να συνεργαστούν και να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και χρώματα και να έρθουν σε επαφή με  διάφορες εικαστικές τεχνικές.

Η φωλιά του πουλιού που μας έφερε το παιδί στην τάξη, έκανε μεγάλη εντύπωση σε όλα τα παιδιά και έτσι ξεκινήσαμε να συζητάμε πού μένουν τα ζώα. Αρχικά κάθε παιδί επέλεξε ένα ζώο και έφτιαξε από πηλό μια φωλιά για το ζώο του.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα υλικά της φύσης που χρησιμοποιούν τα ζώα στις φωλιές τους, και αφού βγήκαμε στον κήπο και μαζέψαμε κάποια από αυτά, τα παιδιά συνέθεσαν τη δική τους φωλιά με τη μέθοδο του κολάζ.

«Προϊόντα από την ελιά που εξετάσαμε στην τάξη»

«Προϊόντα από την ελιά που εξετάσαμε στην τάξη»

«Η διαδικασία συγκομιδής της ελιάς με τη μορφή κολάζ από τα παιδιά.»

«Η διαδικασία συγκομιδής της ελιάς με τη μορφή κολάζ από τα παιδιά.»

«Αξιολόγηση του σχεδίου εργασίας από τα παιδιά μέσω της εικαστικής έκφρασης»

«Αξιολόγηση του σχεδίου εργασίας από τα παιδιά μέσω της εικαστικής έκφρασης»

«Μετά από συλλογή φυσικών υλικών από τον κήπο μας, τα παιδιά δημιουργούν φωλιές όπως τις φαντάζονται.»

«Μετά από συλλογή φυσικών υλικών από τον κήπο μας, τα παιδιά δημιουργούν φωλιές όπως τις φαντάζονται.»

«Τα παιδιά κατασκεύασαν τις δικές τους φωλιές πουλιών από πηλό, αφού πρώτα είδαν και άγγιξαν μια αληθινή»

«Τα παιδιά κατασκεύασαν τις δικές τους φωλιές πουλιών από πηλό, αφού πρώτα είδαν και άγγιξαν μια αληθινή»

 

Νηπιαγωγός

Μαρία Αργυρού

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Μάιος 2016
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Απρ   Ιούν »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031