Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

ΛΙΟΝΤΑΡΑΚΙΑ – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Με αφορμή τη συμμετοχή του Βρεφονηπιακού μας Σταθμού στο πρόγραμμα της Unicef «Σχολεία Υπερασπιστές των παιδιών» λάβαμε από τη Unicef εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και ένα γράμμα που επεξηγούσε τα βήματα τα οποία πρέπει να γίνουν για να πάρουμε μέρος σε έναν διαγωνισμό που θα γίνει ανάμεσα στα σχολεία τα οποία συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Αφού διαβάσαμε το γράμμα της Unicef στην τάξη, αποφασίσαμε να απαντήσουμε. Γράψαμε λοιπόν ένα δικό μας στο οποίο τα Λιονταράκια ανέφεραν ότι επιθυμούν να βοηθήσουν τη Unicef στο έργο της, έπειτα κλείσαμε το γράμμα σε έναν ταχυδρομικό φάκελο, κολλήσαμε ένα γραμματόσημο και γράψαμε έξω από το φάκελο τη διεύθυνση και τα στοιχεία του σχολείου μας και της Unicef στις αντίστοιχες θέσεις.

Στη συνέχεια, αφήσαμε το γράμμα έξω από το σχολείο μας, για να το πάρει ο ταχυδρόμος. Η δραστηριότητα αυτή άρεσε πολύ στα παιδιά και βοήθησε τόσο στην κατανόηση του προγράμματος που θα συμμετείχαμε όσο και στην προώθηση του εγγραμματισμού. Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιήσαμε το γραπτό λόγο για επικοινωνιακό στόχο, για να επικοινωνήσουμε δηλαδή με τη Unicef, διαδικασία που βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν ότι ο γραπτός λόγος έχει λόγο ύπαρξης και συνεπώς εμπλέκονται στη διαδικασία αποκωδικοποίησής του.

Διαβάσαμε επίσης ένα παραμύθι για τα δικαιώματα των παιδιών το οποίο είχε σταλεί από τη Unicef. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν καθένα ένα δικαίωμα από το παραμύθι, ώστε να διαπιστωθεί ο βαθμός κατανόησης της έννοιας του δικαιώματος, καθώς αποτελεί αφηρημένη έννοια.

Στη συνέχεια, βασιζόμενοι στο παραμύθι, δημιουργήσαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι, στόχος του οποίου ήταν τα πιόνια να μπουν μέσα στο κάστρο της Αντιδικαιωματούλας η οποία είχε κλέψει τα δικαιώματα, και να οδηγήσουν κάθε δικαίωμα πίσω στο χωριό των δικαιωμάτων. Αρχικά, κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του σπιτάκι το οποίο ήταν και διαφορετικό δικαίωμα. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε το ταμπλό και έπειτα τα πιόνια, τα οποία κατασκευάστηκαν από τα παιδιά με πηλό, και έπειτα τα χρωμάτισαν με διαφορετικά χρώματα. Έπειτα κάθε παιδί ζωγράφισε σε δύο κάρτες και σε μια ετικέτα ένα δικαίωμα χρησιμοποιώντας το ίδιο ακριβώς σχέδιο. Κολλήσαμε τις ετικέτες πάνω στα σπιτάκια και τις κάρτες ανάποδα πάνω στο ταμπλό.

Το παιχνίδι παίζεται ως εξής: τα πιόνια ξεκινούν από το κάστρο στο κέντρο του ταμπλό, με τη σειρά κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και προχωρά το πιόνι του πάνω στα τετράγωνα. Όταν το πιόνι φτάσει σε κουτάκι στο οποίο αναγράφεται το γράμμα Δ (δικαίωμα), σηκώνει μια κάρτα και πρέπει να αντιστοιχήσει την κάρτα με την ίδια ετικέτα που υπάρχει πάνω στο αντίστοιχο σπιτάκι. Έπειτα ο παίκτης οδηγεί το πιόνι του έξω από το σπιτάκι και περιμένει να έρθει και πάλι η σειρά του, για να οδηγήσει το πιόνι του πίσω στο κάστρο και να ρίξει και πάλι το ζάρι. Καθώς το παιχνίδι απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας τεσσάρων ετών, δεν προωθεί τον ανταγωνισμό και συνεπώς δεν υπάρχει νικητής και χαμένος.

Η δημιουργία του επιτραπέζιου παιχνιδιού, εκτός από την ενασχόληση με την έννοια των δικαιωμάτων, προσέφερε στα παιδιά και ευκαιρίες αλληλεπιδράσεων μεταξύ τους, προώθηση της κοινωνικοποίησής τους, ενώ παράλληλα συνέβαλε ουσιαστικά στην κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που συνδέονται με την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης όπως:

  • να γνωρίζουν και να σέβονται τη διαδοχική σειρά με την οποία παίζουν
  • να γνωρίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού και να τους εφαρμόζουν
  • να ξέρουν να χρησιμοποιούν το ζάρι και να αναγνωρίζουν τη σημασία των αναπαραστάσεων που αυτό δείχνει
  • να μπορούν να κινούν το πιόνι τους σε προσδιορισμένη διαδρομή.
«Τα παιδιά τοποθετούν στο γραμματοκιβώτιο το γράμμα που γράψαμε στην Unicef»

«Τα παιδιά τοποθετούν στο γραμματοκιβώτιο το γράμμα που γράψαμε στην Unicef»

«Τα παιδιά επέλεξαν ένα από τα δικαιώματα και το απεικόνισαν»

«Τα παιδιά επέλεξαν ένα από τα δικαιώματα και το απεικόνισαν»

«Τα παιδιά δημιουργούν τα σπιτάκια- δικαιώματα»

«Τα παιδιά δημιουργούν τα σπιτάκια- δικαιώματα»

«Οι κάρτες του επιτραπέζιου παιχνιδιού κατασκευασμένες από τα παιδιά»

«Οι κάρτες του επιτραπέζιου παιχνιδιού κατασκευασμένες από τα παιδιά»

«Τα παιδιά παίζουν το επιτραπέζιο παιχνίδι, το οποίο δημιουργήσαμε και οδηγούν τα πιόνια τους στο κάστρο της Αντιδικαιωματούλας!!»

«Τα παιδιά παίζουν το επιτραπέζιο παιχνίδι, το οποίο δημιουργήσαμε και οδηγούν τα πιόνια τους στο κάστρο της Αντιδικαιωματούλας!!»

 

Νηπιαγωγός

Μαρία Αργυρού

Leave a Reply