Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Λιονταράκια – Μάρτιος

Εστιάζοντας πάντα στη διερεύνηση των ενδιαφερόντων των παιδιών μέσω παρατήρησης του ελεύθερου παιχνιδιού τους, παρατηρήθηκε ότι παρίσταναν τις μέλισσες και μάζευαν χώμα και λουλούδια, για να φτιάξουν μέλι. Ξεκινήσαμε λοιπόν ένα σχέδιο εργασίας για τις μέλισσες και την παραγωγή του μελιού. Αρχικά, διερευνήθηκαν οι προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών αναφορικά με τις μέλισσες και το μέλι. Τα παιδιά λοιπόν είπαν ότι  οι μέλισσες παίρνουν τη γύρη από τα λουλούδια και την πηγαίνουν στην κυψέλη τους, για να φτιάξουν το μέλι. Ενώ για το μέλι είπαν ότι έχει κίτρινο ή καφέ χρώμα, το βάζουμε σε γυάλινο βάζο και κολλάει πολύ σαν το ζελέ.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε θεατρικό παιχνίδι με θέμα τη ζωή των μελισσών και είδαμε βίντεο και εικόνες για τις μέλισσες και την παραγωγή του μελιού. Έπειτα, φτιάξαμε ένα παιχνίδι μνήμης με κάρτες οι οποίες απεικόνιζαν τη διαδικασία παραγωγής του μελιού από τα λουλούδια μέχρι το βάζο.

Πιο συγκεκριμένα υπήρχαν κάρτες που απεικόνιζαν τις μέλισσες όταν μαζεύουν, νέκταρ και γύρη, την κυψέλη με το μέλι, τους μελισσοκόμους οι οποίοι παίρνουν το μέλι από την κυψέλη, και το εργοστάσιο που ξεχωρίζει το κερί από το μέλι. Στο παιχνίδι υπήρχαν δύο ίδιες εικόνες για κάθε βήμα της παραγωγής του μελιού. Τα παιδιά έπρεπε να γυρίσουν τα κάρτες ανάποδα και να βρουν τις ίδιες εικόνες.

Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν από χάρτινα ρολά τις δικές τους μέλισσες και απεικόνισαν σε χαρτί του μέτρου όλη τη διαδικασία την οποία ακολουθούν για τη δημιουργία του μελιού.

Το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας είχε ως στόχο τα παιδιά να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους ζωικούς οργανισμούς και έδωσε πολλές ευκαιρίες για αλληλεπίδραση, συνεργασία, εξάσκηση της οπτικής τους μνήμης, θεατρική έκφραση και εικαστική δημιουργία.

«Δραματοποίηση της ζωής της μέλισσας»

«Δραματοποίηση της ζωής της μέλισσας»

«Παιχνίδι μνήμης το οποίο απεικονίζει την διαδικασία παραγωγής του μελιού»

«Παιχνίδι μνήμης το οποίο απεικονίζει την διαδικασία παραγωγής του μελιού»

«Τρισδιάστατη κατασκευή των παιδιών για την παραγωγή του μελιού»

«Τρισδιάστατη κατασκευή των παιδιών για την παραγωγή του μελιού»

 

Νηπιαγωγός

Μαρία Αργυρού

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Μάιος 2016
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Απρ   Ιούν »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031