Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Τις τελευταίες δεκαετίες γίνονται πολλές έρευνες με επιστημονικό ενδιαφέρον αναφορικά με το «πώς μαθαίνουν τα παιδιά». Οι κατάλληλες, λοιπόν, παιδαγωγικές προσεγγίσεις για την ολόπλευρη προσωπική ανάπτυξη των παιδιών έχει βρεθεί ότι μεταξύ των άλλων πρέπει:

  • να συνδέουν το παιχνίδι με τη μάθηση
  • να δίνουν ευκαιρίες στα παιδιά να βλέπουν, να αγγίζουν, να μυρίζουν, να γεύονται και να κινούνται στο χώρο
  • να υποστηρίζουν την εξέλιξη του προφορικού λόγου και της κατάκτησης του γραπτού λόγου και
  • να συμπεριλαμβάνουν τη συνεργασία με τους σημαντικούς ενήλικες της ζωής των παιδιών, όπως είναι οι γονείς και άλλα πρόσωπα με τα οποία έρχονται σε επαφή καθημερινά (Οδηγός Νηπιαγωγού).

Ο Δεκέμβρης ξεκίνησε με την επεξεργασία ενός κοινωνικού ζητήματος, της διαφορετικότητας,  με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας.

«Είμαστε όλοι ίσοι, αλλά και διαφορετικοί» - διατμηματική επεξεργασία με την ομάδα «Μουσικά Νούφαρα».

«Είμαστε όλοι ίσοι, αλλά και διαφορετικοί» – διατμηματική επεξεργασία με την ομάδα «Μουσικά Νούφαρα».

Επεξεργασία παραμυθιού.

Επεξεργασία παραμυθιού.

Καθώς όμως προχωρούσε ο μήνας, άρχισε το γιορτινό κλίμα στην τάξη μας, η προετοιμασία για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή, ο στολισμός της τάξης και οι χριστουγεννιάτικες δημιουργίες. Μέσα από τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες προσφέρονται στα παιδιά ερεθίσματα που κεντρίζουν τη φαντασία και προκαλούν στα παιδιά διάθεση για δημιουργία μέσα από τεχνικές, υλικά και νέες εκφραστικές δυνατότητες. Είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί ότι την επιλογή των κατασκευών αλλά και την απόφαση για το πώς και πότε θα γίνει κάθε κατασκευή, την έκαναν τα παιδιά με ψηφοφορία.

Με τις συχνές ευκαιρίες τα παιδιά βελτιώνουν τα έργα τους, τα οποία πλέον έχουν άλλο αισθητικό αποτέλεσμα σε σύγκριση με την αρχή της χρονιάς, εξελίσσοντας παράλληλα την αναπαραστατική σκέψη, την ικανότητα συμβολισμού η οποία έχει ως αποτέλεσμα μία άλλη προσέγγιση και ερμηνεία, αλλά και απόλαυση του κόσμου που προσπαθούν να απεικονίσουν.

3

Χριστουγεννιάτικα έθιμα - Κατασκευή καραβιού.

Χριστουγεννιάτικα έθιμα – Κατασκευή καραβιού.

Η πολιτιστική δραστηριότητα του μήνα που έγινε, με θέμα «Ξυπνώ τα συναισθήματά μου» από το Βιωματικό Σχολείο, είχε ως στόχους την αναγνώριση, την έκφραση, αλλά και την εύρεση τρόπων διαχείρισης ορισμένων αρνητικών συναισθημάτων.

Παρακολούθηση κουκλοθεάτρου.

Παρακολούθηση κουκλοθεάτρου.

 

Αναγνώριση συναισθημάτων μέσα από εικόνες και παιχνίδια ρόλων.

Αναγνώριση συναισθημάτων μέσα από εικόνες και παιχνίδια ρόλων.

 

Συζήτηση για το συναίσθημα του θυμού- παρομοίωση με ηφαίστειο, τρόποι διαχείρισης.

Συζήτηση για το συναίσθημα του θυμού- παρομοίωση με ηφαίστειο,
τρόποι διαχείρισης.

 

Δημιουργία χριστουγεννιάτικων παραμυθιών από τα παιδιά.

Δημιουργία χριστουγεννιάτικων παραμυθιών από τα παιδιά.

 

Καταγραφή εντυπώσεων από την ημέρα, στα προσωπικά ημερολόγια των παιδιών.

Καταγραφή εντυπώσεων από την ημέρα, στα προσωπικά ημερολόγια των παιδιών.

 

Παιχνίδι εγγραμματισμού «Μουσείο λέξεων» .

Παιχνίδι εγγραμματισμού «Μουσείο λέξεων» .

 

Η γνώση «πώς μαθαίνουν τα παιδιά» και η γνώση «τι να κάνουμε, ώστε τα παιδιά να μάθουν» είναι αλληλοεξαρτώμενες. Για να αξιολογήσουμε τι και πώς μαθαίνουν τα παιδιά, δημιουργούμε συνθήκες και ευκαιρίες, ώστε να μαθαίνουν σε κατάλληλα πλαίσια. Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη μάθηση, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση και είναι ανοιχτό στο δικαίωμα των γονέων στον εμπλουτισμό του μέσα από προτάσεις τους.

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Ιανουάριος 2017
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Δεκ   Φεβ »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031