Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Τα παιδιά της ομάδας του Νηπιαγωγείου, αυτά τα πέντε σημαντικά χρόνια της ζωής τους έχουν εκτεθεί σε περιβάλλοντα με διαφορετικά και ποικίλα ερεθίσματα. Έχουν πρόσβαση σε πολλές και διαφορετικού είδους πληροφορίες και έχουν αποκτήσει πολλαπλές γνώσεις. Μετά τη διαδικασία πρόσκτησης (κατάκτησης) της πληροφορίας, ακολουθεί η επεξεργασία (της πληροφορίας), η αποθήκευσή της στη μνήμη, καθώς και η οργάνωσή της σε κάποιο από τα ήδη υπάρχοντα εννοιολογικά πλαίσια-κατηγοριοποιήσεις. Άλλοτε, το παιδί καλείται να δημιουργήσει καινούριο εννοιολογικό πλαίσιο, μία νέα δηλαδή κατηγορία νοητικά, ώστε να μπορέσει να εντάξει τις νέες πληροφορίες και γνώσεις του εκεί.

Μετά από συστηματική παρατήρηση των παιδιών, σημειώθηκε η ανάγκη για οργάνωση των πληροφοριών που έχουν αποκτήσει. Ο βασικός στόχος, που τέθηκε αυτό το μήνα, ήταν η οργάνωση και η εννοιολογική πλαισίωση των όσων έχουν κατακτήσει μέσα από θέμα(τα) επιλογής τους. Στην αρχική συζήτηση που έγινε, τα παιδιά εξέφρασαν διάφορες επιθυμίες τις οποίες τις εντάξαμε σ’ένα μεγάλο θέμα με τον τίτλο «το περιβάλλον στο οποίο ζω».

Συζήτηση και συναπόφαση σχετικά με το θέμα του μηνιαίου project

Συζήτηση και συναπόφαση σχετικά με το θέμα του μηνιαίου project.

Το διαθεματικό σχέδιο εργασίας άρχισε με την επεξεργασία της άμεσης διάστασης του περιβάλλοντος, ως φυσικού και χωρικού μέρος. Τα παιδιά προσπάθησαν να αποτυπώσουν το άμεσο περιβάλλον τους, το σπίτι και τη γειτονιά τους με τη βοήθεια χωροταξικών εννοιών και προσανατολισμού.

«Το περιβάλλον του σπιτιού μου (της γειτονιάς μου)»

«Το περιβάλλον του σπιτιού μου (της γειτονιάς μου)».

3

Ατομικές κατασκευές μέσων μεταφοράς

Ατομικές κατασκευές μέσων μεταφοράς.

Μεταξύ άλλων, έγινε μία ατομική κατασκευή με στόχους την προώθηση του εγγραμματισμού και την εξάσκηση της φωνολογικής επίγνωσης.

Ατομική κατασκευή για την Επέτειο του Πολυτεχνείου

Ατομική κατασκευή για την Επέτειο του Πολυτεχνείου.

Ομαδική δημιουργία «Γαρύφαλλα Πολυτεχνείου».

Ομαδική δημιουργία «Γαρύφαλλα Πολυτεχνείου».

Ομαδική δημιουργία «Γη, το περιβάλλον μας».

Ομαδική δημιουργία «Γη, το περιβάλλον μας».

Προωθώντας στόχους θετικών επιστημών μέσα από συνθήκες δημιουργίας υποθέσεων, παρατηρήσεων και πειραματισμού κάναμε δύο πειράματα. Το ένα διαπραγματευόταν τις καιρικές και κλιματικές συνθήκες του περιβάλλοντος που τα παιδιά παρατήρησαν τη διαδικασία, μέσω της οποίας λιώνουν οι πάγοι λόγω της ζέστης με αποτέλεσμα η στάθμη του νερού (της θάλασσας) να ανεβαίνει.

8

Πειράματα στο Νηπιαγωγείο.

Πειράματα στο Νηπιαγωγείο.

Επειδή αυτές οι διαδικασίες ενθουσιάζουν τα παιδιά και εξελίσσουν τις γνωστικές τους λειτουργίες, κάναμε και το πείραμα για τον ανεμοστρόβιλο, ένα φυσικό φαινόμενο.

Τελειώνοντας το διαθεματικό σχέδιο εργασίας, έγινε μία γενικότερη αξιολόγηση επίτευξης των αρχικών στόχων που είχαν τεθεί  μέσα από το σχέδιο των παιδιών. Τα παιδιά κατηγοριοποίησαν και οργάνωσαν περαιτέρω γνώσεις που είχαν, απέκτησαν καινούριες πληροφορίες, είχαν ερεθίσματα για εξέλιξη των δεξιοτήτων τους, αλλά και της κριτικής τους σκέψης με εστίαση στη Γνώση μέσα από ένα ολιστικό πρόγραμμα που ενέταξε αρκετά διδακτικά εργαλεία (βιβλία εγκυκλοπαιδικά και παραμύθια, βίντεο και νέες τεχνολογίες, ζωγραφική και κατασκευές, εργαλεία θετικών επιστημών, όπως τα πειράματα και οι παρατηρήσεις) με παιγνιώδη τρόπο.

Αξιολόγηση project.

Αξιολόγηση project.

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Ιανουάριος 2017
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Δεκ   Φεβ »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031