Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Μετά από συζήτηση γύρω από το θέμα που θα τα ενδιέφερε να ασχοληθούμε, προέκυψε η ιδέα με τα αξεσουάρ και τα ρούχα. Στη συζήτηση τι ξέρουν γι’ αυτό το θέμα και τι θέλουνε να μάθουμε, τα παιδιά εξέφρασαν απορίες όπως «πώς ράβουν τα ρούχα;», «τι χρώμα έχουν τα ρούχα στις άλλες χώρες;», «πώς ντύνονται οι μεγάλοι;», «γιατί φοράμε εσώρουχα;», αλλά και την επιθυμία να μάθουν τα παιδιά να ντύνονται μόνα τους. Το θέμα του διαθεματικού σχεδίου εργασίας λοιπόν, αφού του δώσαμε και μία πολιτισμική διάσταση, διαμορφώθηκε ως η ενδυμασία ανά εποχή και κοινωνία.

Διερεύνηση ιδεών και πρότερων γνώσεων των παιδιών

Διερεύνηση ιδεών και πρότερων γνώσεων των παιδιών

Συνεχίσαμε βλέποντας πώς αλλάζει η δική μας ενδυμασία με την αλλαγή του καιρού. Κάναμε μία ατομική κατασκευή με στόχο την εξάσκηση στη χρήση του ψαλιδιού, αλλά και την απλή απαρίθμηση με μικρούς αριθμούς.

Η ομπρέλα των εποχών

Η ομπρέλα των εποχών

Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες, μέσα από την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών, την παρατηρητικότητα και τον προβληματισμό σχετικά με τα ρούχα που φοράμε αυτή την εποχή και πώς μέρα με τη μέρα είναι περισσότερα τα παιδιά που φοράνε μακρυμάνικη μπλούζα, δημιουργήθηκε το δέντρο των εποχών.

 

Ομαδική εικαστική δραστηριότητα

Ομαδική εικαστική δραστηριότητα

 

«Τα ρούχα της ντουλάπας μας το Φθινόπωρο»

«Τα ρούχα της ντουλάπας μας το Φθινόπωρο»

Ακόμη, στα πλαίσια των γνωστικών περιοχών «Παιδί και γλώσσα» και «Παιδί και Μαθηματικά» επεξεργαστήκαμε δύο βιβλία τα οποία έδωσαν μία ευκαιρία για συζήτηση σχετικά με τον τρόπο ερμηνείας του κόσμου και των όσων μας περιβάλλουν μέσα από χρώματα, αλλά και σχήματα.

5

Αργότερα, τα παιδιά έκαναν ζωγραφιές, εντάσσοντας σχήματα στις δικές τους αναπαραστάσεις και κάνοντας χρήση γεωμετρικών σχημάτων και σε άλλες καταστάσεις (π.χ. το τετράγωνο μαξιλάρι)

Ζωγραφική αναπαράσταση με γεωμετρικά σχήματα (κύκλος και τρίγωνο)

Ζωγραφική αναπαράσταση με γεωμετρικά σχήματα (κύκλος και τρίγωνο)

Ένας πολύ σημαντικός σταθμός σε αυτό το ταξίδι στη γνώση για την ενδυμασία αποτελεί η έννοια του χρόνου. Κάναμε, λοιπόν, ένα ταξίδι στο Βυζάντιο παρατηρώντας τον τρόπο ενδυμασίας εκείνης της εποχής σε αυλικούς, αλλά και απλούς πολίτες. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι τα ζωηρά χρώματα σε συνδυασμό με τα κοσμήματα επιλέγονταν από ανθρώπους του παλατιού, ενώ τα μονόχρωμα ενδύματα από πολίτες. Εντύπωση προκάλεσε η επιλογή του χιτώνα σε αυτή την κοινωνία και η απουσία του παντελονιού το οποίο τα παιδιά συνέκριναν με όσα είχαν δει και σε βίντεο για την Αρχαία Αθήνα τον προηγούμενο μήνα (με αφορμή την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και τους Ολυμπιακούς Αγώνες).

Εικαστική δραστηριότητα «αν ήμουν στο Βυζάντιο, θα ντυνόμουν κάπως...»

Εικαστική δραστηριότητα «αν ήμουν στο Βυζάντιο, θα ντυνόμουν κάπως…»

8

9

Τη Δευτέρα 24, του μήνα, επισκεφτήκαμε το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης με μεγάλο ενθουσιασμό για την πρώτη μας φετινή εκδρομή!

10

11

Έγινε επεξεργασία της Εθνικής Επετείου (28ης Οκτωβρίου) στους άξονες πόλεμος-ειρήνη, αλλά και αγάπη για την πατρίδα και τα σύμβολά της. Η ιστορική κατανόηση αξιών του παρελθόντος βοηθά τα παιδιά να γνωρίσουν τις αξίες της πατρίδας τους, να καταλάβουν το λόγο κάποιων ενεργειών, σεβόμενα τις αποφάσεις μίας ιστορικής περιόδου, να παρατηρήσουν επιπτώσεις που μπορεί να είχαν στις ζωές των ανθρώπων τότε, να προβλέψουν αυτές που θα προέκυπταν σήμερα, αλλά και να σεβαστούν σταδιακά την οικουμενική διάσταση των αξιών της ειρήνης για όλο τον κόσμο.

12

13

Leave a Reply