Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Ο Νοέμβριος ξεκίνησε και το θέμα που επεξεργαστήκαμε, ήταν τα Συναισθήματα. Η αναγνώριση, η επεξεργασία και η έκφραση των συναισθημάτων είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία, καθώς αποτελεί κομμάτι του εαυτού μας και συμβάλλει στην κατανόησή του. Παράλληλα, η αναγνώριση και η έκφραση των συναισθημάτων μας συμβάλλει, επίσης, στην καλύτερη επικοινωνία και συνεργασία με τους συμμαθητές. Αρχικά, λοιπόν, συζητήσαμε με τα παιδιά και καταγράψαμε τι είναι τα συναισθήματα, ποια γνωρίζουμε και πότε τα νιώθουμε.

Συζήτηση σχετικά με αυτά που γνωρίζουμε για τα «Συναισθήματα».

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι «Η παλέτα των συναισθημάτων», που γνωρίσαμε και άλλα συναισθήματα πέραν των όσων είχαν ήδη αναφερθεί από τα παιδιά. Έπειτα, τα παιδιά έκοψαν τις δικές τους παλέτες, σκέφτηκαν διάφορα συναισθήματα και τους έδωσαν το χρώμα που πίστευαν ότι ταιριάζει στο κάθε ένα π.χ. έκπληξη= κόκκινο.

Δημιουργία ατομικής παλέτας συναισθημάτων.

Οι παλέτες των συναισθημάτων στολίζουν την τάξη.

Άλλη μία δραστηριότητα που σχεδιάστηκε για τη συγκεκριμένη θεματική, ήταν η κατασκευή του εαυτού μας από πηλό απεικονίζοντας ένα συναίσθημά μας. Τα παιδιά έφτιαξαν τη φιγούρα τους ή το πρόσωπό τους και είπαν πώς ένιωθαν και το λόγο που ήταν, για παράδειγμα, χαρούμενα ή λυπημένα.

Κατασκευή του εαυτού από πηλό.

 

Κατασκευή του Αρνητικούλη, που «τρώει» τα αρνητικά συναισθήματα.

Ως αξιολόγηση του project κατασκευάσαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα συναίσθημα αρνητικό ή θετικό και κατασκεύασαν τα δικά τους πιόνια.

Δημιουργία τετραγώνων με συναίσθημα.

Κατασκευή πιονιών για το επιτραπέζιο παιχνίδι.

 

Τα παιδιά παίζουν με το επιτραπέζιο που κατασκευάσαμε.

Επιπροσθέτως μέσα στον Νοέμβριο προγραμματίστηκαν από κοινού δράσεις με την ομάδα των νηπίων «Μαγικά Πινέλα». Η πρώτη κοινή δράση ήταν η προγραμματισμένη πολιτιστική εκδήλωση στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο στις 14/11.

Η επαφή με θεατρικές δραστηριότητες δίνει την δυνατότητα να συνδυαστεί η ανακάλυψη και η επεξεργασία των συναισθημάτων. Τα παιδιά βρίσκουν τον τρόπο, για να κατανοήσουν κάτι ενώ, ταυτόχρονα, εκπλήσσονται και νιώθουν χαρά με την ανακάλυψη καινούριων πραγμάτων.

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης.

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις εντυπώσεις τους από την πολιτιστική δραστηριότητά μας στο θέατρο.

Μια άλλη κοινή δραστηριότητα που σχεδιάστηκε, ήταν να επεξεργαστούμε και να συζητήσουμε για τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου. Συγκεντρωθήκαμε μαζί με την ομάδα των Νηπίων, για να συζητήσουμε για τη 17 Νοέμβρη και να παρακολουθήσουμε, σχετικά με την ημέρα, ιστορικά ντοκιμαντέρ.

Τέλος, εργαστήκαμε σε μικρότερες ομάδες χρησιμοποιώντας χαρτί του μέτρου, τέμπερες και πινέλα, οπότε ζωγραφίσαμε το Πολυτεχνείο με τα κόκκινα γαρύφαλλα στα κάγκελά του. Έχει ιδιαίτερη σημασία να γίνεται αναφορά σε σημαντικά γεγονότα της πρόσφατης ιστορίας της πατρίδας μας, καθώς τα παιδιά μαθαίνουν γι’ αυτά τόσο άμεσα(οικογένεια) όσο και έμμεσα(τηλεόραση, ειδήσεις).

Παρακολούθηση ιστορικού ντοκιμαντέρ με τα νήπια.

 

Ομαδική δημιουργία για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

 

Το πολυτεχνείο-Διατμηματική καλλιτεχνική δημιουργία.

Τέλος, στις 20 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, συζητήθηκε και με τις δύο ομάδες τι εννοούμε «Δικαιώματα» και ποια δικαιώματα νομίζουν ότι έχουν ως παιδιά. Στη συνέχεια προβλήθηκε ένα βίντεο σχετικό με το θέμα που διαπραγματευτήκαμε, επεξηγώντας παράλληλα τη σημασία των δικαιωμάτων αυτών. Η δραστηριότητά μας ολοκληρώθηκε με μία ομαδική εργασία. Ζητήθηκε, δηλαδή, από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε χαρτί του μέτρου το πιο σημαντικό δικαίωμα που θεωρούν πως έχουν.

 

Ομαδική δημιουργία για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιών.

Λίγο πριν τελειώσει ο Νοέμβριος, ασχοληθήκαμε με το «Ανθρώπινο Σώμα». Φυσικά, το συγκεκριμένο θέμα συνδέεται και με τα Συναισθήματα. Οι αντιλήψεις με τις εκ του μακρόθεν αισθήσεις και οι συναισθηματικές αντιλήψεις είναι αναπόσπαστα δεμένες σε μια πολύπλοκη, διαρκή αλληλεπίδραση. Συζητήθηκε με τα παιδιά γιατί είναι σημαντικό το σώμα μας και τι μπορούμε να κάνουμε, για να το προστατεύουμε, καθώς και προβλήθηκαν βίντεο, σχεδιασμένα για παιδιά, που έδιναν πληροφορίες για τη λειτουργία κάποιων οργάνων.

Ατομική κατασκευή ανθρώπινου σκελετού από μπατονέτες.

Leave a Reply