Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Ο Σεπτέμβριος αποτελεί μήνα προσαρμογής των παιδιών στον Βρεφονηπιακό Σταθμό μετά το τέλος του καλοκαιριού, καθώς ήρθαν σε επαφή με τη νέα τους τάξη και με τους καινούριους τους φίλους.

Ομαδική ζωγραφιά-Απεικονίζοντας την επιστροφή μας στο σχολείο.

Δημιουργήθηκαν δραστηριότητες γνωριμίας, ώστε να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους, καθώς και με την παιδαγωγό, μαθαίνοντας στοιχεία για τον εαυτό τους π.χ. αγαπημένο παιχνίδι, χρώμα, φαγητό κ.ο.κ. Επιπλέον,  για τη δημιουργία ενός κλίματος αμοιβαίου σεβασμού και αποδοχής, εκτός από τα παιχνίδια γνωριμίας, κάναμε διάφορες μουσικοκινητικές δραστηριότητες, π.χ. μουσικές καρέκλες, αλάτι χοντρό, στοπ και μπουμ κ.α.

 

Μουσικοκινητικό παιχνίδι με τα στεφάνια.

Για να γίνει οικείο επίσης το περιβάλλον και να νιώσουν τα παιδιά ότι ανήκουν σε μία ευρύτερη ομάδα, έπρεπε να δημιουργηθεί το παρουσιολόγιο της τάξης, καθώς και να βρούμε ένα όνομα για την ομάδα μας.

Έτσι, λοιπόν, έπειτα από πολλή συζήτηση και από καταιγισμό ιδεών καταλήξαμε στο όνομα «Μουσικά Νούφαρα». Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το όνομα προέκυψε από ένα αγαπημένο μουσικοκινητικό παιχνίδι των παιδιών με τα στεφάνια. Στα παιδιά αρέσει πολύ να πηδούν από το ένα νούφαρο στο άλλο σαν βατραχάκια, γεμάτα ζωηράδα, κάτω από τους ήχους της μουσικής.

Το όνομα της ομάδας μας στην πόρτα της τάξης.

 

Συμπληρωματικά, οι «ρουτίνες» και οι κανόνες έπρεπε να τεθούν εκ νέου, για να δημιουργηθεί ένα σταθερό έδαφος, ώστε να μπορούν τα παιδιά να αυτονομηθούν και να λειτουργούν πιο ελεύθερα. Σε αυτό το πλαίσιο, συζητήσαμε σχετικά με τους κανόνες της τάξης μας, τους καταγράψαμε, υποσχεθήκαμε να τους τηρούμε και υπογράψαμε με τον δικό μας μοναδικό τρόπο!!

Το συμβόλαιο της τάξης μας, υπογράφοντας με τις παλάμες μας.

Φυσικά, δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε και στις καλοκαιρινές διακοπές και να μοιραστούμε τις εμπειρίες και τα βιώματά μας (από το καλοκαίρι). Χρησιμοποιήσαμε ακουαρέλες, πινέλα, τέμπερες και δώσαμε χρώμα στις εμπειρίες μας, οι οποίες στόλισαν την τάξη μας, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα οικείο περιβάλλον.

Ζωγραφική με τέμπερες για απεικόνιση των καλοκαιρινών εμπειριών.

Αναφορικά με τις εικαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά εργάστηκαν ατομικά, αλλά και ομαδικά, δημιουργώντας έργα σχετικά με το φθινόπωρο και χρησιμοποιώντας παράλληλα ποικιλία υλικών. Ασχοληθήκαμε ακόμη με την αλλαγή της εποχής, παρατηρώντας στον κήπο ότι τα φύλλα των δέντρων έχουν κιτρινίσει και πέσει. Συνεπώς, μαζέψαμε φύλλα από τον κήπο και εργαστήκαμε ομαδικά φτιάχνοντας το φθινοπωρινό μας δέντρο.

Οι δημιουργικές δραστηριότητες των παιδιών συνδυάζουν την ανακάλυψη και το συναίσθημα: τα παιδιά βρίσκουν τον τρόπο, για να κατανοήσουν κάτι και ταυτόχρονα, εκπλήσσονται και νιώθουν χαρά με την ανακάλυψη καινούριων πραγμάτων. Την ίδια στιγμή, ενισχύεται η ανάπτυξη της φαντασίας τους, αλλά και της αισθητικής τους αντίληψης, ενώ διατηρείται και το ενδιαφέρον τους.

Συλλογή πεσμένων φύλλων από τον κήπο.

Ομαδική εργασία για το Φθινόπωρο.

Ατομική κατασκευή δέντρου με δαχτυλομπογιές.

Κατασκευή σαλιγκαριού από χαρτόνι.

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό οι δραστηριότητες να είναι σχεδιασμένες με βάση τα βιώματα και στα ενδιαφέροντα των παιδιών. Ως εκ τούτου, δεδομένου ότι στα παιδιά αρέσει να παίζουν στον κήπο τους πειρατές, διαβάσαμε στην τάξη το βιβλίο «Οι καλοί και οι κακοί πειρατές» και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ήταν οι καλοί πειρατές και η άλλη ομάδα οι κακοί πειρατές. Και οι δύο ομάδες έπρεπε να δημιουργήσουν, σε χαρτί του μέτρου, τον δικό τους χάρτη, ο οποίος θα έδειχνε τον τρόπο που θα «κατακτούσαν» τον θησαυρό στον κήπο. Έπειτα από αυτό, βγήκαμε στον κήπο και παίξαμε όλοι μαζί.

Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν τη διαδικασία, καθώς λήφθηκαν υπόψη τα ενδιαφέροντά τους, δίνοντάς τους κίνητρο για εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ομαδική δημιουργία χάρτη έπειτα από ανάγνωση του παραμυθιού «Οι καλοί και οι κακοί πειρατές».

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Φεβρουάριος 2017
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Ιαν   Μαρ »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728