Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Ο μήνας της προσαρμογής (Σεπτέμβριος) στον Βρεφονηπιακό Σταθμό πέρασε και σχεδιάστηκαν νέες δραστηριότητες για το μήνα Οκτώβριο. Αρχικά, λοιπόν, ο μήνας ξεκίνησε με την ενασχόλησή μας με τον αθλητισμό, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Αθλητισμού. Μιλήσαμε για τα αθλήματα, ποια ξέρουμε, αν είναι ομαδικά ή ατομικά, αν υπάρχουν έπαθλα για τους αθλητές, και συζητήσαμε για τα ολυμπιακά αθλήματα και τι είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες.

Διατμηματική ομαδική εργασία για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Αθλητισμού.

 

Σχηματισμός Ολυμπιακών Κύκλων με αποτυπώματα παλάμης.

Σε αυτό το project συνεργαστήκαμε με την ομάδα των νηπίων, τα «Μαγικά Πινέλα». Έτσι, λοιπόν, προβλήθηκαν στον υπολογιστή μέσω του διαδικτύου αποσπάσματα από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Ρίο το 2016, καθώς και βίντεο σχετικά με τα ολυμπιακά αθλήματα στην Αρχαία Ελλάδα, μιας και στην Αρχαία Ελλάδα γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Στη συνέχεια, κατασκευάστηκε μαζί με τα «Μαγικά Πινέλα» η σημαία των Ολυμπιακών Αγώνων. Ακόμη, οργανώσαμε αγώνες, στον κήπο, ενός ομαδικού (αθλήματος ποδόσφαιρο) και ενός ατομικού (τρέξιμο), οπότε αναδείχθηκαν οι νικητές, οι οποίοι θα λάμβαναν και μετάλλια.

 

Παίζοντας ποδόσφαιρο στον κήπο.

 

Δημιουργία μεταλλίων από πηλό.

 

Αφότου ολοκληρώθηκε το Project για τα Αθλήματα, μιλήσαμε γενικότερα για την Αρχαιά Ελλάδα και για τους Ολύμπιους θεούς. Αρχικά, διαβάσαμε μία Μυθολογία με απλούστερα λόγια που ανέφερε τη Θεογονία και ύστερα παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο στον υπολογιστή και γνωρίσαμε τους 12 Θεούς του Ολύμπου. Χρησιμοποιήθηκε, επίσης, το Google Earth, αλλά και ο γεωγραφικός χάρτης της Ελλάδας, ώστε να διαπιστώσουμε πόσο μακριά ή κοντά στην Αθήνα βρίσκεται ο Όλυμπος.

Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να αντιστοιχίσουμε τους θεούς με την ιδιότητα καθενός και το σύμβολό του. Για το λόγο αυτό εκτυπώθηκαν οι θεοί, τα σύμβολά τους και δημιουργήσαμε παζλ. Όσον αφορά τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες, χρησιμοποιήσαμε ποικιλία υλικών για τη δημιουργία του βουνού του Ολύμπου, των 12 Ολύμπιων θεών και του ναού τους.

Ομαδική δημιουργία Ολύμπου και τρισδιάστατου ναού.

 

Ατομικός σχεδιασμός Θεών Ολύμπου.

Τα παιδιά κολλούν τους Θεούς που σχεδίασαν στον Όλυμπο.

Το παραπάνω project συνδυάστηκε και με την πρώτη μας προγραμματισμένη πολιτιστική μας επίσκεψη μαζί με τα «Μαγικά Πινέλα» στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης στις 24/10.

Επίσκεψη με το Νηπιαγωγείο στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Αποτύπωση εντυπώσεων με τέμπερα από την επίσκεψη στην Ακρόπολη.

Μία ακόμη δραστηριότητα που σχεδιάστηκε μέσα στο μήνα, ήταν να συλλαβίσουμε το όνομά μας. Αφορμή στάθηκε το γεγονός ότι τα παιδιά έχουν εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον στη γραφή του ονόματός τους. Ως εκ τούτου συλλαβίσαμε το όνομά μας, χτυπώντας ρυθμικά τα χέρια και μετρήσαμε τις συλλαβές.

Στη συνέχεια, αφού βρήκαμε από πόσες συλλαβές αποτελείται το όνομά μας, δόθηκαν ρολά υγείας και τα παιδιά έκοψαν σε μέρη το ρολό ανάλογα με τις συλλαβές του ονόματός τους (π.χ. «Μα-ρί-α», τρία κομμάτια). Μετά τα έβαψαν με τέμπερα στο χρώματα που ήθελαν.

Κόβοντας ρολά σύμφωνα με τις συλλαβές του ονόματος.

 

Γραφή συλλαβών ονόματος στο κάθε ρολό.

Μια τέτοια διαδικασία όχι μόνο προωθεί τον εγγραμματισμό, αλλά εξελίσσει τις δεξιότητες γραφής και τις λογικομαθηματικές ικανότητες, καθώς τα παιδιά έπρεπε να καταμετρήσουν, να απαριθμήσουν τις συλλαβές και στο τέλος να χωρίσουν και να κόψουν στα αντίστοιχα μέρη. Μια επιπρόσθετη δραστηριότητα ήταν να βρούμε τα κοινά γράμματα σε ονόματα παιδιών, ώστε να κατανοήσουμε εάν είναι τα ίδια ονόματα ή διαφορετικά που τυχαίνει να έχουν κοινά γράμματα.

Εντοπισμός και αναγνώριση κοινών γραμμάτων.

Ακόμη, μέσα στον Οκτώβριο επεξεργαστήκαμε και το θέμα της Εθνικής Επετείου. Εξηγήσαμε τα γεγονότα της εποχής και τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου, ενώ παρακολουθήσαμε και ένα σχετικό ντοκιμαντέρ στον υπολογιστή σε συνεργασία με την ομάδα των νηπίων, ώστε να γίνει καλύτερη πλαισίωση των γεγονότων. Είναι σημαντικό να γίνεται αναφορά στα γεγονότα της εποχής, ώστε να κατανοούν τα παιδιά τις αξίες και τα δικαιώματα των πολιτών της πατρίδας τους, αλλά και τη σημασία της ειρήνης στον κόσμο.

Τα παιδιά δημιούργησαν με τα χέρια τους το περιστέρι της Ειρήνης.

 

Κατασκευή στρατιώτη που σχηματίζει το «ΟΧΙ».

Το Οκτώβριο, επίσης, ξεκίνησε και η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί όχι μόνο μια ευχάριστη διαδικασία, αλλά προωθεί τον εγγραμματισμό. Στο πλαίσιο επεξεργασίας παραμυθιών, εκτός της δανειστικής βιβλιοθήκης, επεξεργαστήκαμε το παραμύθι «η Μαίρη η Πινέζα».

Στη συνέχεια δημιουργήσαν τα παιδιά τις δικές τους ιστορίες σχετικά με τη συνέχεια του παραμυθιού. Έτσι, λοιπόν, χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες των  2-3 ατόμων και εργάστηκαν ομαδικά. Η δραστηριότητα αυτή στόχευε  αφενός στην ενεργοποίηση της σκέψης και της φαντασίας και αφετέρου στην καλύτερη συνεργασία και αλληλεπίδραση των παιδιών μέσα στην ομάδα.

Δημιουργία βιβλίου με αφορμή το παραμύθι «Μαίρη η πινέζα».

 

Ομαδική εργασία για την δημιουργία εικονοϊστορίας .

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Φεβρουάριος 2017
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Ιαν   Μαρ »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728