Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Ο Μάρτιος ήταν κι αυτός γεμάτος μήνας, κατά τη διάρκεια του οποίου οργανώθηκαν πολλές δραστηριότητες σχετικές τόσο με το θέμα του μήνα «Φυτά» όσο και με τη δράση για το περιβάλλον στα πλαίσια του προγράμματος «Lets Do It Greece 2017». Έτσι είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την ανακύκλωση και τη σημασία της για την προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα, συζητήσαμε για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου, ενώ ξεκίνησαν και οι κατασκευές για το Πάσχα. Φυσικά, δε θα μπορούσαν να λείπουν από τις δραστηριότητές μας οι προγραμματισμένες πολιτιστικές εκδηλώσεις, στο «Λαογραφικό Μουσείο Βορρέ» και στον «Παραμυθοπλάστη».

Για την επεξεργασία των θεμάτων του μήνα χρησιμοποιήσαμε βιβλία και παραμύθια, καθώς και τεχνολογικά μέσα, προβάλλοντας βίντεο μέσω βιντεοπροβολέα (και Η/Υ) με πληροφορίες σχετικές με όσα  επεξεργαστήκαμε κατά τον Μάρτιο. Η χρήση των νέων μέσων δίνει μια διαδραστική διάσταση στον τρόπο μάθησης, καθώς κινητοποιεί τα παιδιά να εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εργαλείο αξιολόγησης των θεμάτων αποτέλεσαν οι ομαδικές και ατομικές κατασκευές, στις οποίες τα παιδιά χρησιμοποίησαν ποικιλία υλικών, όπως για παράδειγμα, πηλό, τέμπερες, ανακυκλώσιμα υλικά.

Κατασκευή λουλουδιών από πηλό & Χρωματισμός με τέμπερες.

Ακόμη, το θέμα που επεξεργαστήκαμε τον Μάρτιο αποτέλεσε και η αφορμή, για να ασχοληθούμε με την Τέχνη και τις απεικονίσεις λουλουδιών και φυτών από διάσημους ζωγράφους. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής, αλλά και συνεργάστηκαν για την δημιουργία ενός ομαδικού πίνακα χρησιμοποιώντας πινέλα και τέμπερες, ο οποίος στόλισε το ταμπλό της τάξης.

Ηλιοτρόπια από τέμπερες και οι δικοί μας πίνακες ζωγραφικής.

Ομαδική δημιουργία αμυγδαλιάς με τη χρήση τέμπερας.

Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο πανελλήνιο πρόγραμμα «Let’s do it Greece 2017», σχεδιάστηκαν δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και ανακύκλωσης. Αρχικά, μαζί με την ομάδα των νηπίων «Μαγικά Πινέλα», παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση.

Παρακολούθηση βίντεο για την προστασία του περιβάλλοντος μαζί με τα νήπια.

Αρχικά, μαζί με την ομάδα των νηπίων «Μαγικά Πινέλα», παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση. Στη συνέχεια τα παιδιά βιντεοσκοπήθηκαν να δίνουν συμβουλές στους γονείς τους για την προστασία του περιβάλλοντος. Το βίντεο, μάλιστα, προβλήθηκε στην απογευματινή μας δράση, στην οποία είχαν προσκληθεί για τον σκοπό αυτό, τόσο εκείνα όσο και οι γονείς τους. Έπειτα, ακολούθησαν ατομικές και ομαδικές κατασκευές ανά τμήμα. Χρησιμοποιήσαμε ανακυκλώσιμα υλικά για την ατομική δημιουργία ενός λουλουδιού, μικρές πινακίδες και δημιουργήσαμε μια ομαδική αφίσα για το περιβάλλον.

Βαφή ρολών χαρτιού και Κατασκευή από ανακυκλώσιμο υλικό.

Οι ατομικές και οι ομαδικές κατασκευές στόλισαν τον κήπο του σχολείου μας για την δράση που έλαβε χώρα σε αυτό στις 31 Μαρτίου. Γονείς και παιδιά των ομάδων «Λουλουδοχώρα», «Μουσικά Νούφαρα» και «Μαγικά Πινέλα», έλαβαν μέρος σ’ένα εκπαιδευτικό διαδραστικό πρόγραμμα με τίτλο «Ο Λαβύρινθος της Ανακύκλωσης». Το πρόγραμμα συντονίστηκε από εμψυχωτές, οι οποίοι συνεργάζονται με τη θεατρολόγο κ. Δέσποινα Μαραγκουδάκη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παιδιά είχαν ήδη έρθει σε επαφή με κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά , αλλά και με την έννοια της ανακύκλωσης, καθώς επισκεφτήκαμε στις 15 Μαρτίου το Λαογραφικό Μουσείο Βορρέ στην Παιανία. Το πρόγραμμα, στο οποίο λάβαμε μέρος, περιλάμβανε ξενάγηση στα εκθέματα του μουσείου και συμμετοχή των παιδιών στο εργαστήρι ανακυκλώσιμης τέχνης.

Ξενάγηση στα εκθέματα του μουσείου και Ξενάγηση σε σπίτι με λαϊκά κειμήλια και αντικείμενα.

Ο κ. Βορρές ενθαρρύνει τα παιδιά και ατομικό έργο τέχνης από ανακυκλώσιμα υλικά.

Φυσικά, δεν θα πρέπει να παραλειφθεί ότι σημαντικό γεγονός του Μαρτίου αποτέλεσε και ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου και η αναφορά στα γεγονότα της επανάστασης του 1821. Επιπλέον, μιλήσαμε για την ελληνική σημαία και τον συμβολισμό της, αλλά και για τους λόγους που έχει συγκεκριμένα χρώματα. Ακόμη, αναφερθήκαμε και στην ενδυμασία της εποχής, δηλαδή τι φορούσαν οι ήρωες και πού χρησίμευε η ενδυμασία τους στην επανάσταση π.χ. στα τσαρούχια έκρυβαν μικρά μαχαίρια. Τέλος, ακολούθησε μια ατομική κατασκευή.

Κατασκευή φεσιού με τη χρήση ψαλιδιού.

Χρωματισμός φεσιού.

Ατομική κατασκευή για την 25η Μαρτίου.

Όσο ο Μάρτιος έφτανε στο τέλος του τόσο πιο κοντά πλησίαζαν οι μέρες για το Πάσχα. Συνεπώς, ξεκίνησαν οι πασχαλινές κατασκευές μας χρησιμοποιώντας ποικιλία υλικών και τεχνικών. Φτιάξαμε, λοιπόν, γιορτινές κάρτες με ευχές που έγραψαν τα ίδια τα παιδιά, πασχαλινά αβγά από πηλό και πρωτότυπη αβγοθήκη για το αβγό που κατασκευάσαμε.

Γράφοντας ευχές για την πασχαλινή κάρτα.

Δημιουργία κάρτας με ευχές για το Πάσχα.

Αβγά από πηλό και Χρωματισμός αβγών με τέμπερα.

Δημιουργία χωνιού-αβγοθήκης και Αβγοθήκη με τα αβγά από πηλό.

Βεβαίως στο πλαίσιο προετοιμασιών για το Πάσχα έγινε αναφορά στα ήθη και τα έθιμά μας, αλλά και στη νηστεία που μας προετοιμάζει για τη γιορτή του Πάσχα. Κατά τη νηστεία, λοιπόν, εξηγήθηκε στα παιδιά ότι δεν τρώμε κάποιες τροφές, γι’αυτό και φτιάχνουμε νηστίσιμα φαγητά. Ως εκ τούτου, γίναμε και οι ίδιοι μάγειρες, χρησιμοποιώντας νηστίσιμα υλικά, για να φτιάξουμε μπισκότα βρώμης, τα οποία σερβιρίστηκαν το απόγευμα στο Πασχαλινό Εργαστήρι, όπου γονείς και παιδιά έκαναν πασχαλινή κατασκευή και τα δοκίμασαν.

Ανακατεύοντας τα υλικά και Μπισκότα..έτοιμα για ψήσιμο!

Τέλος, η πολιτιστική εκδήλωση του Απριλίου πραγματοποιήθηκε στον Παραμυθοπλάστη, όπου μέσα από την αφήγηση και το τραγούδι μάθαμε για τα ήθη και τα έθιμα της Ανάστασης, αλλά και για την παράδοση για τον Λάζαρο. Στο τέλος, πλάσαμε και εμείς τα δικά μας Λαζαράκια, τα οποία για το σπίτι, ώστε να τα ψήσουμε και να τα φάμε την επόμενη μέρα, τηρώντας με αυτόν τον τρόπο το έθιμο για τον Λάζαρο.

Τραγούδι με τη χρήση μουσικών οργάνων και δραματοποιημένη αφήγηση.

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Απρίλιος 2017
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Μαρ   Μαΐ »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30