Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και τα παιδιά κλήθηκαν να μεταβούν σε μία νέα τάξη, γνωρίζοντας νέους φίλους και μια νέα παιδαγωγό. Ο Σεπτέμβριος, λοιπόν, αποτελεί μήνα προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα για όλους.

Αρχικά, καλωσορίσαμε τα παιδιά στη νέα τάξη τους μ’ένα δώρο καλωσορίσματος και την ευχή μιας όμορφης και καλής σχολικής χρονιάς.

Οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν καθ’ όλο το μήνα είχαν ως στόχο να γνωριστούμε και να μάθουμε πληροφορίες ο ένας για τον άλλον. Ο τρόπος για να γίνει αυτό δε θα μπορούσε να ήταν άλλος παρά μέσω του παιχνιδιού.

Έτσι, λοιπόν, πραγματοποιήθηκαν ομαδικά παιχνίδια γνωριμίας και μιλήσαμε για την οικογένειά μας, το αγαπημένο φαγητό, καθώς και για τις διακοπές και τα μέρη που επισκεφθήκαμε.

Για τη δημιουργία ενός κλίματος αμοιβαίου σεβασμού και αποδοχής, εκτός από τα παιχνίδια γνωριμίας, αξιοποιώντας τον μικρό κήπο, πραγματοποιήθηκαν διάφορα μουσικοκινητικά παιχνίδια, π.χ.  νούφαρα, μουσικές καρέκλες, αλάτι χοντρό, στοπ και μπουμ κ.α.

Στο πλαίσιο της ένταξης των παιδιών μέσα στην ομάδα, συζητήσαμε τη σημασία που έχουν οι κανόνες της τάξης, ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν αρμονικά. Δουλέψαμε σε ομάδες για να δημιουργήσουμε το «Δέντρο της Φιλίας», πάνω στα κλαδιά του οποίου, κάθε παιδί «υπέγραφε» με την παλάμη του μια υπόσχεση που θα τηρούμε στην τάξη μας.

Το επόμενο βήμα, για να αισθανθούν τα παιδιά οικεία στο χώρο και να νιώσουν ότι ανήκουν σε μία ομάδα, ήταν να ορίσουμε κάποιες ρουτίνες/υπευθυνότητες. Έτσι, λοιπόν, φτιάχτηκε ένας πολύχρωμος κύκλος, του οποίου το βελάκι όταν σταματούσε, έδειχνε τον βοηθό της τάξης.

Φυσικά, μια πολύ βασική διαδικασία για να νιώσουμε όλοι μέλη μιας ευρύτερης ομάδας και να δημιουργήσουμε την δικιά μας ταυτότητα είναι η ονοματοθεσία. Έπειτα από πολλή συζήτηση και καταιγισμό ιδεών καταλήξαμε, μέσω ψηφοφορίας, στο όνομα «Χρωματιστές Κιμωλίες». Το όνομα εκφράζει τον πλούτο της διαφορετικότητας που ενυπάρχει στην τάξη, η οποία συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των παιδιών.

Τι άραγε είναι οι κιμωλίες;  Ήταν ένα ερώτημα, όταν προτάθηκε στην ομάδα το όνομα του τμήματός μας. Έτσι, επεξεργαστήκαμε το υλικό γράφοντας σε διάφορα υλικά(χαρτί, μαυροπίνακας) δοκιμάσαμε αν σβήνεται ή όχι από το χαρτί, αλλά και από τα χέρια μας. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή ένα αντίστοιχο κινούμενων σχεδίων και ένα βίντεο που δείχνει πώς φτιάχνεται η κιμωλία.

Τα παιδιά άρχισαν να παρατηρούν στον κήπο μας, πεσμένα κίτρινα φύλλα, σκορπισμένα παντού. Έτσι, λοιπόν, μιλήσαμε για τις τέσσερις εποχές, ειδικά για το Φθινόπωρο και τους τρείς μήνες του και εργαστήκαμε ομαδικά, για να κατασκευάσουμε την «Ομπρέλα των εποχών».

Στα πλαίσια της οικειοποίησης των παιδιών με το χώρο, καθώς και στην αύξηση του αισθήματός υπερηφάνειας που νιώθουν, όταν βλέπουν κάτι δικό τους είτε στην τάξη είτε στο σχολείο, συνεργαστήκαμε με την «Παιχνιδοχώρα» και μετρήσαμε την απόσταση από την κύρια είσοδο του σχολείου μέχρι και την μεγάλη αίθουσα με τις… πατούσες μας! Επιπροσθέτως, η ομάδα μας συνέβαλε και στο στολισμό ενός πολύ αγαπημένου χώρου στο σχολείο…αυτόν της κουζίνας! Δημιουργήσαμε κολάζ φρούτων, χρησιμοποιώντας χαρτί από διάφορα υλικά(γκοφρέ, κάνσον), τα οποία στόλισαν την πόρτα της κουζίνας μας.

Ο μήνας Οκτώβρης έφτασε και πρώτο θέμα προς επεξεργασία ήταν η «Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων». Σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, και εν συνεχεία, το κάθε τμήμα έκανε μια ατομική κατασκευή.

Αφορμή για την επιλογή θέματος προς επεξεργασία, στάθηκε το βιβλίο του Herve Tullet «Χρώματα». Έτσι, σχεδιάστηκαν δραστηριότητες που είχαν ως στόχο τη χρήση πολλών και διαφορετικών υλικών, ώστε να δούμε τους συνδυασμούς των χρωμάτων.

 

 

Στην επεξεργασία μας με τα χρώματα, διαβάσαμε και άλλο ένα παραμύθι «Το Παραμύθι με τα Χρώματα», στο οποίο αναφερόταν το ουράνιο τόξο που έχασε τα χρώματά του.

Το φαινόμενο του ουράνιου τόξου μάς απασχόλησε και έτσι «πειραματιστήκαμε» με το νερό και τα χρώματα, για να δημιουργήσουμε το δικό μας ουράνιο τόξο.

Μιας και τα χρώματα και οι συνδυασμοί τους αποτελούν βασικές τεχνικές και «εργαλεία» των καλλιτεχνών, συζητήσαμε για τους πίνακες ζωγραφικής και τα έργα τέχνης. Διαβάσαμε το παραμύθι «η Μαριάννα και τα ηλιοτρόπια», έτσι γνωρίσαμε διάσημους πίνακες και μάθαμε τι είναι η πινακοθήκη. Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με τον ζωγράφο Vincent Van Gogh. Ασχοληθήκαμε, κυρίως, με τον πίνακά του «Έναστρη Νύχτα».

Τέλος, μέσα στον Οκτώβριο επεξεργαστήκαμε και το θέμα της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Εξηγήσαμε τα γεγονότα της εποχής και τι γιορτάζουμε, ενώ παρακολουθήσαμε και ένα σχετικό ντοκιμαντέρ στον υπολογιστή.

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Νοεμβρίου 2017
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Ιούλ   Ιαν »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930