Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Τους δύο τελευταιούς μήνες του χρόνου επεξεργαστήκαμε ποικίλα θέματα  που προέκυψαν μέσα από την καθημερινή εμπειρία και τα βιώματα των παιδιών, όπως για παράδειγμα η υγιεινή των δοντιών, η παραγωγή του ελαιόλαδου, τα επαγγέλματα  η επέτειος του Πολυτεχνείου και φυσικά τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. 

Το Νοέμβριο, λοιπόν, ξεκινήσαν να πλένουν τα παιδιά τα δόντια τους στο σχολείο μετά το μεσημεριανό φαγητό. Για να μπορέσουμε να εξηγήσουμε τους λόγους που το πλύσιμο και η φροντίδα των δοντιών είναι σημαντικά παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και εν συνεχεία με βιωματικό τρόπο μάθαμε πώς βουρτσίζονται τα δόντια.

Ζωγραφίζοντας σχετικά με την υγιεινή των δοντιών.

Επόμενο θέμα κατά τον Νοέμβριο ήταν το λιομάζωμα και η παραγωγή του ελαιόλαδου. Αφορμή στάθηκε ένα κλαδί που έφερε ένας μαθητής της τάξης από το χωράφι του παππού του. Για την καλύτερη κατανόηση των σταδίων παρακολουθήσαμε τη διαδικασία παραγωγής ελαιόλαδου σε ελαιοτριβείο μέσα από βίντεο στο διαδίκτυο.

Παρακολούθηση βίντεο για την παραγωγή του ελαιόλαδου.

Έπειτα ακολούθησαν δύο κατασκευές, μια ατομική και μια ομαδική. Η ατομική κατασκευή  ήταν ένα κολάζ, στο οποίο τα παιδιά κόλλησαν φύλλα και ελιές, για να στολίσουμε το ταμπλό της τάξης μας.

Ατομική κατασκευή.

Στην ομαδική εργασία, είδαμε στον υπολογιστή εικόνες από τη διαδικασία που ακολουθείται από το μάζεμα των ελιών έως και το ελαιοτριβείο, και με παιγνιώδη τρόπο προσπαθήσαμε με τα παιδιά να θυμηθούμε βήμα-βήμα τη διαδικασία. Αφού τοποθετήσαμε τις εικόνες στη σωστή σειρά, τις εκτυπώσαμε και τις κολλήσαμε σε χαρτόνι.

Ομαδική εργασία για τη διαδικασία παραγωγής ελαιόλαδου.

Αναφορικά με το Project «Επαγγέλματα» αρχικά συζητήσαμε τι εννοούμε με αυτή την έννοια και ποια επαγγέλματα γνωρίζουν τα ίδια τα παιδιά. Ύστερα, συζητήσαμε για τα επαγγέλματα των γονέων τους παιδιών και στη συνέχεια ζητήθηκε να απεικονίσουν ένα επάγγελμα που τους έκανε εντύπωση.

Αργότερα, αναζητήσαμε και εκτυπώσαμε σχετικές εικόνες και χωριστήκαμε σε τέσσερις δυάδες. Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν η αντιστοίχιση των επαγγελμάτων με τα οχήματα, τους ανθρώπους, τα κτίρια.

Ατομική κατασκευή αστροναύτη χρησιμοποιώντας σχήματα και χρήση υλικών για την τελική του μορφή.

Μέσα στον Νοέμβριο, φυσικά, μιλήσαμε και για την 17η Νοεμβρίου και το Πολυτεχνείο. Για την επεξεργασία των γεγονότων της 17ης Νοεμβρίου διαβάσαμε το παραμύθι «Η Κυρά Δημοκρατία» και συζητήσαμε σχετικά με αυτό. Έπειτα παρακολουθήσαμε βίντεο, σχετικά με την ημέρα, ιστορικά ντοκιμαντέρ, είδαμε εικόνες και ακολούθησε ατομική κατασκευή.

Ταξινόμηση υλικών για τη δημιουργία του Πολυτεχνείου.

Ο Δεκέμβριος μπήκε και μαζί του έφερε τις προετοιμασίες για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή και διάφορες επίσης δημιουργικές δραστηριότητες.

Παράλληλα για την επεξεργασία του θέματος τα «Επαγγέλματα» η συνεργασία με τους γονείς σημαντική. Συνεπώς, κατόπιν συνεννόησης, μας επισκέφθηκε η μητέρα ενός μαθητή μιλώντας για τη δουλειά της ως τραπεζικός υπάλληλος και εξηγώντας τι κάνει με τον υπολογιστή και γιατί υπάρχουν οι τράπεζες. Έδειξε σχετικές εικόνες από το χώρο της δουλειάς της, έφερε βιβλιάρια και κάρτες, για να δείξει στα παιδιά πώς χρησιμοποιούνται, ενώ τέλος έκανε δώρο στα παιδιά κουμπαράδες για να ξεκινήσουν και εκείνα αποταμίευση.

Συζήτηση με μητέρα μαθητή.

 

Για τις χριστουγεννιάτικες εικαστικές δραστηριότητες τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν ποικιλία υλικών (πηλός, τέμπερες, χρυσόσκονες), αλλά και εργαλείων, για να ολοκληρώσουν τις χειροτεχνίες τους (ψαλίδι, πινέλα, κόλλες).

 

Χρωματισμός ρολού χαρτιού για χιονάνθρωπο.

 

Χρήση υλικών για τον στολισμό του χιονάνθρωπου.

 

Κατασκευή στολιδιών από πηλό και χρήση πινέλων και τέμπερας για χρωματισμό στολιδιών.

 

Στολίδι δέντρο με καννέλα και κορδέλες
Τα παιδιά ταξινομούν τις κορδέλες από την μικρότερη στη μεγαλύτερη.

 

Υπογράφοντας με το όνομα την κάρτα και δημιουργία χριστουγεννιάτικης κάρτας.

Τέλος, τα παιδιά χρωμάτισαν ένα δέντρο και έκοψαν κύκλους-μπάλες και τους κόλλησαν στο παράθυρο μας για να στολίσουμε το δέντρο μας, διαμορφώνοντας ένα ευχάριστο και οικείο περιβάλλον.

 

Χρήση πινέλων και τέμπερας για τη δημιουργία δέντρου και το χριστουγεννιάτικό μας δέντρο.

Μιλώντας για τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, συνεργαστήκαμε με την ομάδα των νηπίων «Παιχνιδοχώρα» και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο. Στη συνέχεια, τα παιδιά επέλεξαν κάποια έθιμα των Χριστουγέννων και κάποια της Πρωτοχρονιάς, τα οποία τα τοποθέτησαν σε ντέφια διαφορετικού χρώματος. Έπειτα, δημιουργήθηκε ένα μεγάλο βιβλίο που από τη μία πλευρά απεικονίζονταν και αναγράφονταν τα έθιμα των Χριστουγέννων και από την άλλη της Πρωτοχρονιάς.

Διαχωρισμός εθίμων Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Γράφοντας το βιβλίο.

 

Leave a Reply