Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Ο Ιανουάριος ξεκίνησε με την ολοκλήρωση του Project «Επαγγέλματα» και την επίσκεψη γονέων δύο μαθητών της τάξης μας για την παρουσίαση του επαγγέλματός τους. Παράλληλα, ξεκίνησε η διατμηματική συνεργασία μας με την «Παιχνιδοχώρα» στο project κριτικής προσέγγισης κλασικών παραμυθιών, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τη συνάδελφο.

Ξεκινώντας τη νέα χρονιά, συμμετείχαμε στην καθιερωμένη κοπή της πίτας. Πάντα, αυτό το έθιμο ενθουσιάζει τα παιδιά πόσο μάλιστα όταν πρόκειται να ψάξουν για να βρουν το φλουρί!

Συγκέντρωση όλων των τμημάτων για την κοπή της πίτας.

Αναφορικά με το project «Επαγγέλματα» η πρώτη επίσκεψη του Ιανουαρίου ήταν από τη μητέρα μαθητή, η οποία με το διαδραστικό και βιωματικό τρόπο παρουσίασης «γνώρισε» στα παιδιά το Επάγγελμα του Γεωλόγου.

Μία παρουσίαση εικόνων και βίντεο μέσα από τον υπολογιστή, καθώς και η επεξεργασία απολιθωμάτων και πετρωμάτων, συνέβαλε ουσιαστικά στην περαιτέρω κατανόηση του επαγγέλματος, ενώ η παρατήρηση και η επεξεργασία αληθινών εργαλείων του Γεωλόγου ενθουσίασε και κινητοποίησε τα παιδιά.

Παρατήρηση πετρωμάτων και απολιθωμάτων και επεξεργασία πετρωμάτων.

Επεξεργασία εργαλείων γεωλόγου-πυξίδα και επεξεργασία χάρτη.

Τα παιδιά μέσα από την επεξεργασία των παραπάνω είχαν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα στοιχεία για τη γη και το περιβάλλον, καθώς επίσης και να χρησιμοποιήσουν εργαλεία, όπως η πυξίδα, μεγεθυντικός φακός. Επιπλέον, μιλήσαμε για τη χρησιμότητα του χάρτη και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε σύμβολα. Ακόμη, συζητήσαμε για το περιβάλλον, στο οποίο δουλεύει ένας γεωλόγος και την απαραίτητη ενδυμασία του για να προστατευτεί από τις συνθήκες του περιβάλλοντος.

Η δεύτερη επίσκεψη για την ολοκλήρωση του Project ήταν από τη μητέρα μαθήτριας για την παρουσίαση του επαγγέλματος του Διατροφολόγου. Χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία για τη μέτρηση βάρους και λίπους, ενώ η τρισδιάστατη τροφική πυραμίδα ενθουσίασε τα παιδιά. Παράλληλα, δόθηκαν χρήσιμες διατροφικές συμβουλές, τις οποίες τα παιδιά και θυμούνταν και επανέλαβαν και τις επόμενες μέρες κατά τη διάρκεια του φαγητού!

Η τροφική πυραμίδα και τα εργαλεία του Διατροφολόγου και κρατώντας «διατροφικές» σημειώσεις!

Αξίζει να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια τις επεξεργασίας των παραπάνω, τα παιδιά σχεδόν αμέσως δημιούργησαν παιχνίδι προσποίησης χρησιμοποιώντας τα φαγητά για να παίξουν εστιατόριο, αλλά και την άσπρη ποδιά και τα εργαλεία (ζυγαριά, σημειωματάρια, λιπομετρητής) υποδυόμενα τους διατροφολόγους!

Χρησιμοποιώντας τον λιπομετρητή – Μέτρηση βάρους με τη χρήση ηλεκτρονικής ζυγαριάς.

Χρήση πιεσόμετρου.

Παράλληλα με την ολοκλήρωση του παραπάνω Project ξεκίνησε και η επεξεργασία του διατμηματικού-διαθεματικού project με το Νηπιαγωγείο με θέμα «Προσεγγίζοντας τα κλασικά παραμύθια με μία κριτική ματιά».

Η προσέγγιση των κλασικών παραμυθιών πραγματοποιήθηκε όχι μόνο με την ανάγνωση, αλλά και με άλλες δραστηριότητες, όπως θεατρικό παιχνίδι, ζωγραφική, κατασκευές, χρήση νέων μέσων τεχνολογίας εμπλουτίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο τις γνώσεις των παιδιών στους διάφορους τομείς ανάπτυξης (παιδί και γλώσσα, παιδί και δημιουργία, παιδί και περιβάλλον, παιδί και μαθηματικά, παιδί και νέες τεχνολογίες).

Η βιβλιοθήκη ανανεώθηκε με κλασικά παραμύθια!

Το πρώτο παραμύθι που επεξεργαστήκαμε ήταν αυτό της Σταχτοπούτας και αναδείχθηκαν τα ζητήματα ρόλων. Εν ολίγοις, οι χαρακτηρισμοί που συνδέονται με έναν ρόλο, παράδειγμα η κακιά μητριά, η καλή και όμορφη Σταχτοπούτα.

Αποτύπωση ρόλων παραμυθιού μετά την ανάγνωση.

Στη συνέχεια συζητήσαμε ότι η ιστορία της Σταχτοπούτας μπορεί να «συναντηθεί» και σε άλλα μέρη του κόσμου με διαφορετικά στοιχεία, σύμφωνα με τον εκάστοτε πολιτισμό. Για την περαιτέρω κατανόηση και επεξεργασία διαβάσαμε το παραμύθι «Σταχτοπούτες του Κόσμου» και παράλληλα με την προβολή βίντεο, επεξεργαστήκαμε τις διαφορετικές εκδοχές της ιστορίας (π.χ. από την Κίνα, την Ελλάδα, την Αμερική, τη Ρωσία) εντοπίζοντας διαφορές και ομοιότητες στις διαφορετικές εκδοχές της ιστορίας.

Το παραμύθι «Σταχτοπούτες του Κόσμου» και ανάγνωση της ιστορίας της Γιε Σεν (από την Κίνα) από τη συνάδελφο.

Δραματοποίηση της ιστορίας της Γιε Σεν από τα παιδιά.

Κατασκευή ηρώων από τη Σταχτοπούτα.

Επόμενο παραμύθι για επεξεργασία ήταν από τους αδελφούς Γκριμ «Χάνσελ και Γκρέτελ». Κατά τη συζήτηση μετά την ανάγνωση του παραμυθιού, εντοπίσαμε τα κοινά στοιχεία που είχε το συγκεκριμένο παραμύθι με αυτό της Σταχτοπούτας, καθώς και τα μαγικά στοιχεία (π.χ. κακιά μητριά, μάγισσα). Για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης δράσης, ζητήθηκε να ζωγραφίσουν μια διαφορετική εκδοχή του παραμυθιού.

Απεικόνιση διαφορετικής εκδοχής ιστορίας και «Χάνσελ και Γκρέτελ… μια διαφορετική εκδοχή».

«Βιβλιοδεσία» των διαφορετικών ιστοριών των παιδιών για τη βιβλιοθήκη μας.

Το επόμενο παραμύθι ήταν τα «Τρία Γουρουνάκια», του οποίου η ιστορία παρουσιάστηκε από τα ίδια τα παιδιά. Στη συνέχεια, ακολούθησε η ανάγνωση μιας εναλλακτικής ιστορίας κατά την οποία τα «Τρία Γουρουνάκια» μπορούν να φεύγουν από το παραμύθι και να πηγαίνουν σε άλλα, αλλάζοντας την πορεία της ιστορίας.

Ένα ακόμη παραμύθι που επεξεργαστήκαμε κατά τον Ιανουάριο ήταν η «Κοκκινοσκουφίτσα». Η ιστορία ξεκινά με την παρουσίαση της στο κουκλοθέατρο από τα παιδιά. Δίπλα στου ηθοποιούς υπάρχει και ο σκηνοθέτης που βοηθά τους φίλους του με την υπενθύμιση στοιχείων της ιστορίας.

Η παράσταση ξεκινά και ο… «σκηνοθέτης» χρησιμοποιεί το βιβλίο για να βοηθήσει στη συνέχεια της ιστορίας.

Έπειτα, αναγνώστηκε ένα εναλλακτικό-αντισυμβατικό παραμύθι που ισχυρίζεται ότι μιλάει για την «αληθινή ιστορία» της Κοκκινοσκουφίτσας και αναρωτηθήκαμε και συζητήσαμε σχετικά με το «ποιος πραγματικά ήταν ο καλός της υπόθεσης; Η Κοκκινοσκουφίτσα ή ο Λύκος; Ποιος έφταιγε πραγματικά εν τέλει; Φταίει μόνο ο ένας ή και οι δύο;»

Λίγο πριν ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος του Project μας, σχεδιάστηκε ένα ψηφιακό παιχνίδι με ερωτήσεις από τα παραμύθια που είχαμε δει μέχρι τότε. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικτές ομάδες και η κάθε ομάδα με τη διαδικασία της ψηφοφορίας αποφάσισε το όνομά της, το οποίο ήταν εμπνευσμένο από ένα παραμύθι.

Leave a Reply

Αναζήτηση
Ημερολόγιο
Μάρτιος 2018
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
« Φεβ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031