Εικονική περιήγηση
Κεντρική αίθουσα Ο Κήπος μας!

Την Παρασκευή, 4 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε στον Παιδικό Σταθμό μας η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εκπαιδευτικής έρευνας που έγινε με τη μορφή διατμηματικού project, των τμημάτων «Χρωματιστές Κιμωλίες» και «Παιχνιδοχώρα». Το project, όπως έχετε ήδη ενημερωθεί στους απολογισμούς τον τμημάτων, αφορά τα Κλασικά Παραμύθια και στόχος της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής έρευνας ήταν η ανάπτυξη της κριτικής προσέγγισης των παιδιών και των δεξιοτήτων εγγραμματισμού.

Οι σχεδιασμένες δραστηριότητες παρουσιάστηκαν με τη μορφή εικόνων (ζωγραφιές) και βίντεο, εκτέθηκαν τα έργα τους, ενώ κοινοποιήθηκαν και κάποια από τα βασικά μας ευρήματα.

Έκθεση έργων παιδιών.

Τα παιδιά, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί ήρθαν στο χώρο του σχολείου ντυμένοι ήρωες κλασικών παραμυθιών. Τα παιδιά προσέφεραν στους γονείς τα εισιτήρια που τους είχαν ετοιμάσει, χυμό και γλυκό και στη συνέχεια περιηγήθηκαν στην έκθεσή μας.

Ύστερα, ακολούθησε η προβολή βίντεο και ένα παιχνίδι ερωτήσεων στον υπολογιστή που ετοίμασαν τα παιδιά, κατά τη διάρκεια του οποίου οι γονείς κλήθηκαν να θυμηθούν τα στοιχεία των παραμυθιών και να απαντήσουν.

α παιδιά χωρισμένα σε ομάδες με μουσικά όργανα έλεγχαν τις απαντήσεις των γονέων τους. Λίγο πριν από τη λήξη της συνάντησής μας, ένα e-mail «έφτασε» από τους ήρωες των κλασικών παραμυθιών ενημερώνοντάς μας ότι έγινε ένα «μπέρδεμα» και χάθηκαν οι ήρωες στον κήπο του σχολείου μας. Βοηθητικά στοιχεία: δύο χάρτες με αινίγματα.

Έτσι, λοιπόν, γονείς και παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες για το κυνήγι θησαυρού και αναζήτησαν τα χαμένα στοιχεία και τους ήρωες των παραμυθιών στον κήπο του σχολείου. Αφότου βρέθηκαν όλοι οι ήρωες και όλα τα στοιχεία, το παιχνίδι έληξε και σιγά-σιγά ολοκληρώθηκε και δράση μας.

Κοιτώντας τα εκθέματα και τα εισιτήρια για την έκθεση.

Παιχνίδι ερωτήσεων στον υπολογιστή και επεξεργασία χάρτη.

Οι γονείς επεξεργάζονται το χάρτη για να βρουν τα κρυμμένα στοιχεία.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να κοινοποιηθούν τα βασικά ευρήματα της εκπαιδευτικής μας έρευνας. Μέσα από την επεξεργασία των κλασικών παραμυθιών επιτεύχθηκαν:

  • η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης
  • η ανάπτυξη επιχειρηματολογίας των παιδιών
  • η έκφραση απόψεων και ιδεών
  • η ανάδειξη των προγενέστερων γνώσεων
  • η αναγνώριση συγκεκριμένων μοτίβων που επαναλαμβάνονται στα παραμύθια (κοινό τέλος, δομή ιστορίας κλπ)
  • η αμφισβήτηση των στερεότυπων ρόλων (που παρουσιάζονται στα κλασικά παραμύθια)

Ενδεικτικά παραδείγματα από αυτά που έχουν πει τα παιδιά κατά την επεξεργασία των θεμάτων είναι :

Πώς γίνεται να μιλάνε τα ζώα;

– Είναι μαγικά ζώα, γιατί είναι ζώα που μιλάνε

– Η μητριά ήταν κακιά, επειδή μαλώνει και βάζει δουλειές

– Όποιος είναι κακός, είναι άσχημος

– Η Σταχτοπούτα είναι όμορφη στη ζωγραφιά, επειδή είναι καλή

– Πάλι αυτό. Ίδιο τέλος έχουν όλα τα παραμύθια!

– Η Κοκκινοσκουφίτσα πρώτη ζήλευε το λύκο και ο λύκος έκανε αυτό που έκανε μετά. Είναι   λίγο καλή και λίγο κακή

Εμείς από την πλευρά μας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους γονείς που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας. Η παρουσία σας ήταν σημαντική και η ενεργή σας συμμετοχή και ο ενθουσιασμός σε όσα οργανώθηκαν την Παρασκευή ήταν καθοριστικά στην επιτυχημένη έκβαση του ανοίγματος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η θετική σας ανατροφοδότηση για τις σχεδιασμένες δράσεις κατά τη διάρκεια του διαστήματος υλοποίησης του project, καθώς και τα σχόλιά σας σχετικά με την συνεργασία μεταξύ των δύο τμημάτων, επιβεβαιώνει και την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος της φετινής χρονιάς με τις μικτές ομάδες.

Σας ευχαριστούμε πολύ!

«Τι είπαν οι γονείς».

Τέλος, ανακοινώνουμε ότι η πραγματοποίηση του ανοίγματος με τα Κλασικά Παραμύθια σημάνει και την ολοκλήρωση της Δανειστικής βιβλιοθήκης για τη φετινή χρονιά.

Leave a Reply